söndag 4 december 2016

En smakebit på søndag



Det är söndag och andra advent och då bjuder jag på en liten bit ur boken som jag läser just nu.
Det är Tana Frenchs bok En hemlig plats. Ni hittar andra fina smakbitar här.

De har inte dragit för gardinerna. Utanför är det
minusgrader, frost kantar fönsterrutan och himlen
är en tunn ishinna mellan dem och stjärnorna. Den
kalla vindilen träffar Becca som om den avfyrats
rakt genom glaset från den enorma världen utanför,
vild och magisk, kärv doft av rävar och enbuskar.
Holly säger: - Men bete dig inte som om du vill spy.
Det ser bara fejk ut. Bete dig som om du inte vill spy.
Låtsas att du gör allt för att hålla tillbaka det.
- Är du säker på att du vill göra det här? frågar Selena.
Hon ligger och lutar sig mot ena armbågen, försöker se
Beccas ansikte.
- Om du inte är det, säger Holly, så är det lugnt. Bara
du säger det nu.
Becca säger:- Jag tänker göra det här. Sluta fråga.




13 kommentarer:

  1. Tack för smakbiten. Detta är en författare som jag otroligt sugen på att läsa.

    SvaraRadera
  2. Jag har läst de tre första böckerna i den här löst sammanhållna serien. En hemlig plats köpte jag på bokmässan så den finns redan i hyllan och bara väntar :)

    SvaraRadera
  3. Tack för smakbiten. Det här är en författare jag är nyfiken på.

    SvaraRadera
  4. Tack för smakbiten! Den verkar spännande.

    SvaraRadera
  5. Tack för smakbiten, är lite sugen på att läsa denna bok!

    SvaraRadera
  6. Jag läste Till skogs av henne förra året, det var ingen vidare succé men jag tänker nog försöka läsa fler av hennes böcker och hoppas på att de passar mig lite bättre. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  7. Oläst författare för mig, tack för smakbiten :)

    SvaraRadera
  8. Läst en bok av French, inte denna, som jag tyckte var bra, men sen har det inte blivit fler. Så mycket böcker och kort om tid ;) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  9. låter som en intressant bok. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  10. Tack för smakbiten! Låter intressant :)

    SvaraRadera